Certificatul digital si inregistrarea firmei tale in SPV
- Home
- Blog Semnatura Electronica
- Certificatul digital si inregistrarea firmei tale in SPV
Certificatul digital si inregistrarea firmei tale in SPV
Pentru a transmite o factura electronica prin e-Factura, vei avea nevoie de inregistrarea firmei tale in SPV si de un Certificatul Digital Calificat.
Sistemul e-Factura are ca scop principal imbunatatirea colectarii impozitelor si taxelor si in special a TVA. In acest sens, agentii economici vor trebui sa genereze e-facturi care sa fie incarcate apoi pe site-ul ANAF, in SPV.
Incepand cu data de 1 iulie 2022, operatorii economici stabiliti in Romania au obligatia de a emite e-facturi daca:
- Vand produse sau servicii catre o institutie publica (ex: minister, autoritate locala, scoala, regie autonoma, institutie deconcentrata, spital public etc.), adica factura apare intr-o relatie B2G (business to goverment)
- Vand produse cu risc fiscal ridicat catre o persoana taxabila (firma, PFA, PFI). Adica factura apare intr-o relatie B2B (business to business) si contine un anumit tip de produse.
- Ofera servicii care sunt achitate cu vouchere de vacanta de catre o persoana fizica.
In cazul in care emiti e-Facturi, acestea trebuie incarcate in SPV (Spatiul Privat Virtual) si pentru asta ar trebui sa ai un cont in Spatiul Virtual Privat.
Certificatul digital si inregistrarea firmei tale in SPV
Primul pas pentru inregistrarea in SPV este obtinerea unui certificatul digital calificat cu token (semnatura electronica extinsa) care este solicitat la obtinerea autorizarii in S.P.V.
Daca nu ai un certificat digital calificat si nu poti accesa SPV, trebuie sa parcurgi doua etape principale:
- Obtinerea certificatului digital calificat
- Obtinerea accesului in SPV pentru compania ta
Obtinerea certificatului digital calificat
Alege pachetul care ti se potriveste si urmeaza pasii necesari. Poti obtine certificatul in cateva minute operand online.
La final, poti specifica faptul ca vrei sa folosesti certificatul in relatia cu ANAF. Compania care l-a emis te va ajuta sa obtii un document de confirmare.
Pe site-ul nostru www.certdigital.ro poti accesa din sectiunea Suport Tehnic > Confirmare ANAF pentru a descarca confirmarea si acolo gasesti toate informatiile necesare pentru a va Genera Singur Confirmarea pentru ANAF.
Obtinerea accesului in SPV pentru compania ta
Inainte de a incepe asigura-te ca ai la indemana urmatoarele documente si informatii:
- Certificatul digital calificat
- Documentul de confirmare cu antetul ANAF semnat digital de tine si de compania care ti-a eliberat certificatul
- Copie a actului de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului
- Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit.
Accesul in SPV se face urmand pasii de mai jos:
- Pe site-ul anaf.ro intra in sectiunea Servicii online > Inregistrare utilizatori
- In Spatiul Privat Virtual alege optiunea de Inregistrare / Inrolare persoane fizice / persoane juridice
- Apasa Inregistrare utilizatori persoane juridice si apoi Inregistrare utilizatori cu certificat digital
- Completeaza formularul cu datele de identificare
- Calitate: alege calitatea pe care o ai pentru compania pe care ceri accesul
- Documentul de confirmare: documentul pe care l-ai obtinut cand ai primit certificatul digital.
- Incarca arhiva cu documentele justificative (copia dupa CI, documentul care sa ateste calitatea pe care o ai in companie)
- Completeza codurile cerute de formular si apasa Trimite.
Vei primi o confirmare atat pe interfata cat si pe e-mail. Cererea ta va fi analizata si daca este aprobata vei primi acces in SPV pentru compania ta. Procesul poate dura de la cateva ore pana la cateva zile.
Pentru a transmite o factura electronica, operatorul economic emitent trebuie in primul rand sa o pregateasca conform formatului XML predefinit. Ulterior, emitentul se va conecta la SPV (Spatiul Virtual Privat), va accesa sectiunea Factura electronica / Trimitere factura si va încarca fisierul in Sistemul RO e-Factura.