Cum sa semnez Declaratia De Avere

Cum se semneaza Declaratia de Avere cu semnatura electronica

In acest articol vă vom arăta cum se semneaza Declaratia de Avere si Declaratia de Interes cu semnătura electronică extinsă emisă pe loc de la CertDigital.

Declaratiile de avere se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind drepturile şi obligaţiile declarantului, ale soţului/soţiei, precum şi ale copiilor aflaţi în întreţinere, în conformitate cu Anexa nr. 1 din Legea nr. 176/2010.

Declaraţiile de interese se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind funcţiile şi activităţile prevăzute în Anexa nr. 2 din Legea nr. 176/2010.

Pentru a semna electronic  documentele trebuie să fie salvate ca documente de tip .pdf. Acestea trebuie deschise în Adobe Acrobat Reader DC și va trebui să parcurgeți următorii pași:

1, Deschideți documentul pe care doriți să îl semnați electronic cu Adobe Acrobat Reader:

Adobe Acrobat Reader DC -

2, Accesați Tools (Instrumente) ⇒ Certificates (Certificate) – căutați penița de stilou care se referă la certificate digitale.

Instrumente - Certificate - Cum sa semnez Declaratia De Avere

3, Va apărea automat o bară de instrumente deasupra documentului. Dați click pe Digitally Sign (Semnare Digitală):

DIGITALY SIGN - Cum sa semnez Declaratia De Avere

4, Cu ajutorul mouse-lui trasați câmpul de semnatură electronică în zona în care doriți să apară semnătura, selectați certificatul digital și apăsați butonul Continue (Continuă) ⇒ Sign (Semnare):

DIGITALY SIGN

5, Vi se va solicita să redenumiți documentul semnat cât și locația unde doriți să îl salvați pe calculatorul dvs apăsând butonul Save(Salvare):

DIGITALY SIGN

6, Introduceți pinul numeric și butonul OK:

SMART CARD PIN

7, După introducerea pinului semnatura va fi generată pe document și documentul va fi semnat electronic.

Semnatura electronica calificata CERTDIGITAL - Cum sa semnez Declaratia De Avere

La fel cum se semnează Declarația de Avere și Declarația de Interes, la fel se semnează orice document pdf. Dacă aveți nevoie să semnați un document primit pe email, nu va mai fi nevoie să îl listați, semnați, scanați și apoi să îl trimiteți înapoi. Cu semnătura electronică extinsă emisă pe loc de la CertDigital, puteți descărca documentul din email, îl deschideți cu Adobe Acrobat Reader, îl semnați și îl transmiteți înapoi prin email.